neljapäev, 16. veebruar 2017

Kõik teevad eksimusi – Google (I teema)



Innovatiivseid ideid ilmub tänapäeval nagu seeni peale vihma ja firmasid, kes neid toodaks, sama hoogsalt ning praeguses IT-ajastus on raske hinnata, mis toode lööb läbi ning millel nii hästi ei lähe. Ka kõige tähtsamad ja edukamad ideede hindajad eksivad. Nagu näiteks Alan Sugar, briti ärimagnaat, kes ütles aastal 2005, et Apple’I iPod on “finished, gone, kaput” vähem kui aastaga. Tänasel päeval võib temaga isegi nõustuda, kuna kliendid on liikunud üle iPhone’I kasutamisele, kuid siiski müüdi esimese kolme aastaga üle 170 miljoni iPodi.



Kuid keskendume siiski ideedele, mis ei löönudki läbi ning just firma käest, kes on oma alal eliit.

 

1) Google+ 

 


Kuigi Google+ eksisteerib endiselt, ei löönud ta kunagi läbi oma suure konkurendi, Facebooki kõrval. Google+ loodi aastal 2011 plaaniga võita sotsiaalmeedia turul endale osa. Selleks hetkeks oli Facebookil umbes 800 miljonit kasutajat ning tänaseks on see kasvanud umbes 1.8 miljardini. Google+ kasutajate arvu on raske hinnata, kuna näiteks aastal 2013 muutis Google Youtube’I kommentaariumi reegleid, määrates, et seal saab kommenteerida vaid Google+ kontoga. See muudatus õnneks eemaldati. Forbes’I andmetel oli Google+ keskkonnas umbes 111 miljonit aktiivset kasutajat 2015 aasta märtsis, mis oli vähem kui 1% Google kogukasutajatest.

2) Google Glass

 

 

Tulles turule 1500 dollarit maksva vidinaga, peaks olema enesekindlust selles tootes, kuid vähene turg ja teised probleemid lisaks ei viinud neid prille läbilöögile. Esmalt terviseohud, hoides vidinat terve päeva pidevas kontaktis nahaga ning muidugi silmade ees. Kõige suurem probleem Google prillidega oligi see, et see oli vidin, väga kallis seejuures, ning tal väga kasulikku funktsiooni polnudki. Põhifunktsioonid olid võimalus kiirelt pilti teha ning lugeda uudiseid – mille jaoks eelistatakse ikka telephone, kuna need saab mugavalt tasku või kotti tagasi panna.

3) Google Video

 

 

Sarnaselt Google+ ilmumisele, tekkis aastal 2005 Google Video, et konkureerida kiirelt kasvava videojagamis saidi Youtube’iga, mis oli reklaamivaba ning lihtsam kasutada. Google otsustas järgmisel aastal Youtube’I ära osta 1.65 miljardi dollari eest ning selles saati on Youtube ainult kasvanud. See investeering on neil kindlasti edukas olnud, kuna tänasel päeval hinnatakse Youtube’I väärtust umbes 60-70 miljardi väärtuses. Google Video sulges ametlikult aastal 2011.

Hetke seisuga võib siia lisanduda Google’i isesõitev auto, aga olen veel kannatlik ja ootan huviga, kes sellega hakkama saab. Ka Tesla ja Apple on selle tehnoloogia kallal kõvasti tööd näinud, aga kõik prototüübid pole veel turule jõudnud. Tesla autod juba sõidavad nii palju ise, et hoiavad ennast reas, peatuvad foori taga ning jälgivad eessõitvat autot, hoides ohutut distantsi. See tehnoloogia on tänaseks kasutusel enamuste suurte autotootjate mudelites ning tundub, et Google on tempos maha jäänud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar